Omgaan met roddelen en klagen

Omgaan met roddelen en klagen

Wat als je klagen en roddelen kan keren en het leerrijk wordt...?

Het is lastig als de sleur in je team zit.  Als het wat moeizamer gaat, of er geklaag en negativiteit heerst in het team.  
Het heeft invloed op de sfeer en het is als leidinggevende (of teamlid!) lastig om mee om te gaan.  Of om het te veranderen.  Want dat vraagt wat moed en inzicht in wat er gebeurt. Bovendien is het niet steeds echt klagen. Soms is het gewoon even een ventileermoment, moet de druk eens van de ketel.  
Wanneer het te diep in een team sluipt en een soort cultuur wordt, dan wordt het moeilijker. 

Wat is de positieve kant aan klagen en zagen?
Waarom gebeurt het?
Hoe kan je daar mee omgaan? 
Hoe krijg je je team terug weer (meer) op de rails? 
Wat kan je inzetten om dit om te keren? 


In deze (inter)actieve vorming gaan we aan de slag met bovenstaande vragen. We kijken er naar vanuit het blikveld van verbindende communicatie, vanuit motiverende gespreksvoering, en gesprekstechnieken vanuit coaching.

Vragen? Offerte? Contacteer ons gerust geheel vrijblijvend!

Ik wil graag
Bedankt voor uw vraag!