Verbindende feedback geven

(Verbindende) feedback geven en ontvangen        

Wat als feedback zou voelen als een 'cadeautje' krijgen?

Feedback wordt nog (te vaak) als ‘kritiek’ gezien. En kritiek ontvangen en er iets mee doen is moeilijk.  Feedback geven vinden we nog moeilijker soms. Maar in heel veel contexten is het belangrijk dat we dat toch kunnen.  En in vele trainingen rond dit thema, hoor je weinig 'negatieve kanten' van feedback geven.  De meesten vinden het uiterst waardevol!
Evenzeer is het voor onszelf lastig om met feedback om te kunnen gaan op een andere, betere, draagbare manier.  Want hoe dan ook is het een moment waardoor we kunnen groeien.  Als mens, als professional, als lid van een team enz…

Aan de andere kant voel je vaak spanning.  De ander kan zich beledigd voelen. Of onheus behandeld. En dat boezemt ons angst in, waardoor we feedback soms niét geven. En dan loert het gevaar om de hoek dat je blijft aanmodderen of zelf met een hoop frustratie blijft zitten. Meestal wordt dan ook duidelijk dat dat de kwaliteit van onze relaties en van ons werk allerminst ten goede komt.
 

In deze vorming leer je te ontsnappen aan dit soort dynamiek;  We gaan fundamenteel anders gaan kijken naar geven én ontvangen van feedback.
Je leert kijken vanuit behoeften, die van jezelf én de ander.  Je gaat niet langer oordelen, en afleren om jezelf veroordeeld te voelen als je feedback krijgt.
Via verbindende communicatie maken we dus de brug van snijdende kritiek naar constructieve communicatie. In ieders voordeel.
 

Vragen? Offerte? Contacteer ons gerust geheel vrijblijvend!

Ik wil graag
Bedankt voor uw vraag!