Kies voor win-win in plaats van conflict
Verbindende Communicatie voor leidinggevenden
Wat als 'moeilijke' gesprekken niet meer zouden bestaan...? En wat als ze minder moeite zouden kosten?
Als leidinggevende ben je een bruggenbouwer. Je stuurt het team aan. Je ondersteunt, motiveert, faciliteert. Je bent een aanspreekpunt en je wordt verondersteld bij te sturen, feedback te geven, enz…
Hoe kan je communiceren met respect zonder je eigen belangen, wensen en behoeften te vergeten?
Hoe kom je van conflict tot oplossing en van compromis tot een wederzijdse win-win?
Hoe kan je empathisch communiceren met oog voor je eigen behoeften én die van je team of organisatie?
Hoe ga je om met boosheid, frustratie en teleurstelling?
Hoe blijf je in die storm efficiënt communiceren?
Hoe kan jij feedback geven en ontvangen zonder in discussie te gaan of in het verweer te moeten gaan?
Verbindende communicatie biedt antwoorden op deze vragen. Deze manier van communiceren, ontwikkeld door Marshall Rosenberg, stelt empathie centraal. Dit stelt je als professional of leidinggevende in staat om, met respect voor jezelf én de ander, confronterende en moeilijke gesprekken probleemloos aan te gaan. Je leert te zeggen wat je wilt zeggen en te horen waar het bij de ander nu écht om gaat.
Deze training, waarbij we werken met jouw eigenvoorbeelden, leert je de principes van de Verbindende Communicatie toepassen. Je leert omgaan met woede, streven naar verzoening, je leert echt luisteren naar de ander en hoort wat die écht wil zeggen Je leert een manier om zo te reageren dat de ander zich niet aangevallen voelt. En daar win je veel mee!